Khasiat huruf Alif


HURUF ALIF

rupa alif adalah
ا
Angka yang mewakilinya adalah satu 1 
Di antara khasiat huruf alif ialah :
1. Jika ditulis huruf Alif sebanyak seribu kali ke atas kain sutera, kemudian digantungkan di atas dada orang yang bodoh yang tidak mengerti sesuatu . niscaya terbuka akalnya dan dia akan dapat mengingati setiap perkara yang didengar olehnya.
Bentuk huruf alif ini :


ا ا ا ا   ا ا ا ا

1. Jika ditulis bentuk ini pada kepingan emas atau di atas  kertas yang telah dicelup dengan za'faran , pada hari Ahad ketika bintang Asy Syamsy terletak pada sembilan darjah dari bintang Al-Haml kemudian dilumurkan tulisan tersebut dengan bau-bauan. Setelah selesai, jadikanlah ia sebagai azimat . Insya Allah jika dipakai azimat tersebut Allah akan hindarkan daripadanya penyakit demam panas dan demam sejuk, sesiapa memandang wajahnya akan berasa hebat dan  ia akan dilindungi dari segala kejahatan dan dia akan aman dari segala fitnah dan bala' dan diberi ketetapan dalam mentaati Allah.

2. Jika bentuk huruf Alif di atas. dilihat oleh wanita yang susah melahirkan anak ( dilihat ketika sampai waktu untuk bersalin ) nescaya dipermudahkan baginya untuk melahirkan anak .

3. Bentuk huruf Alif di atas juga , jika ditulis di atas dahi orang yang kerasukan . Insya Allah terbakar makhluk halus yang membuat gangguan itu.

Wafaq huruf Alif pecahan pertama :

1. Jika ditulis wafaq ini pada bekas tembaga yang berwarna merah. kemudian dihapuskan tulisan tersebut dengan menggunakan air mawar dan diberi minum kepada mereka-mereka yang mengalami penyakit takut. berdebar-debar dan sebagainya . InsyaAllah sembuh. Sebaik-baiknya dilakukan selama tujuh hari beturut-turut. 
2. Wafaq ini juga jika ditulis pada kertas lalu digantungkan ke leher kanak-kanak yang selalu terkejut. Insya Allah sembuh. 

3. Wafaq ini juga merupakan pendinding yang kuat dari segala gangguan jin . syaitan. binatang buas dan sebagainya Dijadikan azimat dan pakai kan pada lengan. 
pecahan huruf alif  yang kedua
ا ل ف ل ا م ف ا ء
1. jika ditulis pecahan yang kedua ini sebanyak tiga kali di sekeliling kepala orang yang mengalami migrain pening kepala dan sebagai nya in sya allah sembuh pada waktu itu juga
cara menulis :
di isyaratkan dengan jari terus di sekeliling kepala atau ditulis pada kain perca dan di ikat mengelilingi kepala

jika ditulis huruf alif sebanyak bilangan asal yaitu sebanyak 111x kemudian dikembarkan bersama sama nama orang yang menulis serta nama orang yang dikehendaki atau dicintai kemudian dipakai in sya allah akan mendapat belas kasihan dipermudah urusan dan dikasih
jika ditulis huruf alif sebanyak 111x  pada batu serta bacaannya kemudian diletakkan di tempat simpanan harta sambil berkata :

wahai khadam huruf ini (alif) peliharalah olehmu harta ini

niscaya terpeliharalah ia<
siapa yang menulis seribu kali huruf alif beserta huruf huruf pembuka surat seperti الم يس dll dan ayat 29 surah al fath

مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِي الْإِنجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا

serta ayat 122 surah al an'am 

أَوَمَن كَانَ مَيْتًا فَأَحْيَيْنَاهُ وَجَعَلْنَا لَهُ نُورًا يَمْشِي بِهِ فِي النَّاسِ كَمَن مَّثَلُهُ فِي الظُّلُمَاتِ لَيْسَ بِخَارِجٍ مِّنْهَا ۚ كَذَٰلِكَ زُيِّنَ لِلْكَافِرِينَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (122)

bersama asmaul husna berikut

حكيم حليم حي حق حميد حنان منان حسيب جليل

kemudian dilipat dijadikan azimat dipakai bersama sama insya allah dia akan mempunyai pangkat dan kedudukan yang hebat hebat dari ayat ayat al quran dan kemuliaan huruf alif

terdapat berbagai jenis doa dan tawajjuh huruf alif diantara tawajjuh huruf alif yang dikemukakan  oleh al arif billah sidi muhyiddin ibnu arabi ra :


اِلٰهِي اِسْمُكَ سَيِّدِ الْاَسْمَاءِ .وَبِيَدِكَ مَلَكُوْتُ الْاَرْضِ وَالسَّمَاءِ .وَاَنْتَ الْقَائِمُ بِكُلِّ شَيْءٍ .وَغَنِيٌّ عَنْ كُلِّ شَيْءٍ .ثَبَتَ لَكَ الْغِنَى .وَافْتَقَرَ اِلَى فَيْضِكَ الْاَقْدَسِ الْهُوْ وَالْاَنَا .اَسْاَلُكَ بِاِسْمِكَ الْحَقِّ .الَّذِي جَمَعْتَ بِهِ مُتَفَرِّقَاتِ الْاَمْرِ وَالْخَلْقِ .وَاَقَمْتَ بِهِ غَيْبَ كُلِّ شَاهِدٍ وَاَظْهَرْتَ بِهِ كُلِّ غَائِبٍ .اَنْ تَهَبَنِي صَمَدَانِيَّةً اَسْكُنُ بِهَا لِمُتَحَرِّكِ قَدَرِكَ .حَتَّى يَتَحَرَّكَ لِاِرَادَتِي كُلُّ سَاكِنٍ وَيَسْكُنَ كُلُّ مُتَحَرِّكٍ .فَاَجِدْنِي قِبْلَةَ كُلِّ مُتَوَجِّهٍ . وَجَامِعَ شَتَّاتِ كُلُّ مُتَفَرِّقٍ .مِنْ حَيْثُ اِسْمُكَ الَّذِي تَوَحَّدَتْ اِلَيْهِ وُجْهَتِي .وَاضْمَحَلَّتْ عِنْدَهُ كَلِمَتِي .فَيَقْتَبِسَ كُلِّ مِنِّي جَذْوَة هُدًى تُوَضِّحُ لَهُ اَنِّي اِمَامُهُ الْفَرْدُ الَّذِي لَوْلَاهُ لَمْ تَثْبُتْ اَنَانِيَّةُ الْمُقْتَبِسِ .يَا مَنْ هُوَ وَلَا اَنَا .اَسْاَلُكَ بِكُلِّ اِسْمٍ اِسْتَمَدُّ مِنْ اَلِفِ الْغَيْبِ الْمُحِيْطِ بِحَقِيْقَةِ كُلِّ مَشْهُوْدٍ .
اَنْ تُشْهِدَنِي وَحْدَةَ كُلِّ مُتَكَثِّرٍ فِي بَاطِنِ كُلِّ حَقٍّ .
وَكَثْرَةَ كُلِّ مُتَوَحِّدٍ فِي ظَاهِرِ كُلِّ حَقِيْقَةٍ .
ثُمَّ وَحْدَةَ الظَّاهِرِ وَالْبَاطِنِ حَتَّى لَا يَخْفَى عَلَيَّ غَيْبٌ ظَاهِرٌ .وَلَا يَغِيْبُ عَنِّي خَفِيٌّ بَاطِنٌ .وَاَنْ تُشْهِدَني الكُلِّ فِي الْكُلُّ .يَا مَن بِِيَدِهِ مَلَكُوْتُ كُلِّ شَيْءٍ . أَنْتَ اَنْتَ اَنْتَ ." قُلِ اللّٰهِ ثُمَّ ذَرْهُمْ فِي خَوْضَهَمُْ يَلْعَبُوَْن " ...ِ
ّوَصَلَّي اللُّٰه عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ النَّبِي الْْاُمِِّي وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ .


rahasia dan khasiat huruf huruf hijaiyyah

Posting Komentar untuk "Khasiat huruf Alif"